Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Lubaczowie.
Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Ostatnia aktualizacja Wortalu PSZ miała miejsce: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres e-mail: pup@puplubaczow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 16 632 13 86. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Lubaczowie posiada dwa wejścia od strony ulicy Tadeusza Kościuszki. Jedno wejście jest wejściem wyodrębnionym dla Centrum Aktywizacji Zawodowej. Przed wejściami do budynku nie ma schodów.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Lubaczowie składa się z parteru i dwóch pięter. Budynek wyposażony jest w windę łączącą wszystkie kondygnacje budynku. Drzwi do wind otwierają i zamykają się automatycznie.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdej kondygnacji budynku. Na terenie budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych, nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na wewnętrznym parkingu budynku wydzielono i oznakowano kolorem niebieskim jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Zlokalizowane jest po prawej stronie od wejścia głównego.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku Powiatowego Urzędu pracy w Lubaczowie Urzędu można wejść z psem asystującym. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd zapewnia niepełnosprawnym klientom możliwość skorzystania z usług tłumaczy języka migowego (w budynku przy ul. Tadeusza Kościuszki nie ma tłumaczy tego języka). Zgodnie z art. 12 ust.1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z tutejszym Urzędem /w sprawach, dla których właściwy jest Powiatowy Urząd Pracy w Lubaczowie/ proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia (z wyłączeniem sytuacji nagłych) do: Powiatowego Urzędu Pracy w Lubaczowie ul. Tadeusza Kościuszki 141, 37-600 Lubaczów e-mail: pup@puplubaczow.pl faks : +48 16 632 08 51 wew. 250; tel. +48 16 632 08 51, +48 16 632 08 52; +48 16 632 13 86