Pożyczka na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Lubaczowie informuje, iż z dniem 02.04.2020 r. uruchamia przyjmowanie wniosków na jednorazową pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców.
  • Pożyczka udzielona może być do wysokości 5000,00 zł,
  • Oprocentowanie pożyczki jest stałe i wynosi 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski,
  • Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie 3 miesięcy od dnia jej udzielenia,
  • Wniosek o pożyczkę składa się do Powiatowego Urzędu Pracy w Lubaczowie – jeżeli jest on właściwy ze względu na siedzibę przedsiębiorcy
Wnioski mogą być składane do dnia 10 czerwca 2021 r., natomiast wsparcie może być udzielane do dnia 30 czerwca 2021 r.

Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy.

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku to:

• umowa pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy, wg określonego wzoru;
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
• kopia pełnomocnictwa (o ile dotyczy).
 
Umowę można pobrać na Praca.gov.pl – bezpośrednio przed złożeniem wniosku w sekcji „Przeczytaj zanim przystąpisz do wypełnienia wniosku".

Uwaga! Zgodnie z pkt. V Pomoc publiczna Zasad ubiegania się o środki Funduszu Pracy na uzyskanie pożyczki (...), w przypadku, gdy wnioskodawca prowadzi działalność w sektorze rybołówstwa i akwakultury lub w zakresie produkcji podstawowej produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, do wniosku należy dodatkowo złożyć informacje określone w części C formularza dostępnego na stronie UOKIK pod linkiem:
https://www.uokik.gov.pl/download.php?id=19264

Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku znajdują się pod adresem:
https://lubaczow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzd-pozyczka


W razie problemów z wypełnieniem wniosku proszę o kontakt telefoniczny z pracownikiem PUP, nr tel.: 166321386, 166320851, 166320852 wew. 287

UWAGA:
PRZEDSIĘBIORCA POWINIEN DOŁĄCZYĆ PLIK UMOWY ZE STRONY I NIE POWINIEN GO PODPISYWAĆ ODRĘCZNIE I SKANOWAĆ.

UMOWA POŻYCZKI WRAZ ZE WSZYSTKIMI WYMAGANYMI ZAŁĄCZNIKAMI (TJ. WNIOSKIEM, FORMULARZEM INFORMACJI O POMOCY PUBLICZNEJ I PEŁNOMOCNICTWEM), JAKO INTEGRALNA CAŁOŚĆ, OPATRYWANA JEST WSPÓLNYM KWALIFIKOWANYM PODPISEM ELEKTRONICZNYM LUB PODPISEM ZAUFANYM W MOMENCIE SKŁADANIA.

 
Informacje o publikacji dokumentu